امتیاز post

سایت در دست تعمیر است، در حالت تعمیر وردپرس بصورت خودکار به کاربران نمایش داده می شود. این در حالت هایی مثل به روز رسانی وردپرس، افزونه ها و پوسته به نمایش در می آید.

حالت maintenace بخاطر این نمایش داده می شود چون در این زمان سایت احتمالا از لحاظ ظاهر  و عملکرد دچار اختلال خواهد شد.

ولی چند مسئله درمورد حالت تعمیر وردپرس یا سایت در حالت تعمیر است وچود دارد، که احتمالا شما هم آن را تجربه کرده اید:

  • اولین مسئله این است که ممکن است به هر دلیلی وردپرس در همین حالت بماند تا زمانی که شما آن را دستی درست کنید.
  • دومین مسئله این است که این صفحه ظاهر خیلی ساده ای دارد و متن پیام آن را شاید بخواهید تغییر بدهید.

در این نوشته، برخی از راه های حل این مشکلات را بررسی خواهیم کرد.

حالت تعمیر وردپرس

حالت تعمیر وردپرس ویژگی بسیار عالی است که در هسته وجود دارد و در نسخه 3.0 وردپرس معرفی شده است. هر زمان که یک افزونه ،پوسته یا هسته وردپرس خود را به روز کنید ، پیام زیر تا زمانی که عملیات به روزرسانی به پایان نرسد ، به بازدید کنندگان شما نشان داده می شود.

Briefly unavailable for scheduled maintenance. Check back in a minute.

 

در مدت به روزرسانی یا نصب، برخی فرایند های وردپرس برای مدت کوتاهی (این مدت به تعداد و حجم بروزرسانی یا نصب بستگی دارد) متوقف می شوند.  وردپرس با استفاده از تابع wp_maintenance و ایجاد یک فایل موقتی با نام maintenance. یپام بالا را به کاربران نمایش می دهد. بعد از بروزرسانی موفق فایل فوق بصورت خودکار پاک می شود و سایت به حالت معمول بر می گردد.

در حالت تعمیر سایت بصورت پیش فرض، وردپرس کد وضعیت یا خطای 503 را تولید می کند. این قضیه به گوگل می گوید شما دارید روی سایت کار می کنید یا مشکلی وجود دارد و گوگل بعدا دوباره باز خواهد گشت.

این همان  header response است که برای سئوی سایت مهم است، زیرا اگر سایت شما به طور موقت مشکل داشته باشد به رتبه شما آسیب نمی رساند. Yoast مقاله بسیار خوبی در مورد اهمیت هدر 503 HTTP در رابطه با سئو دارد.

 

گیرکردن سایت در حالت تعمیر وردپرس

مسئله ای که ممکن است سایت شما هم با آن روبروشده باشد، گیرکردن سایت در حالت تعمیر وردپرس (سایت در دست تعمیر است) می باشد. این می تواند بسیار ترسناک باشد زیرا نمی توانید به سایت وردپرس خود وارد شوید و سایت شما اساساً از کار افتاده است ، به جز پیام کوتاهی که بازدید کنندگان می بینند.

این اتفاق معمولاً هنگامی رخ می دهد که زمان بروز رسانی خطایی یا تداخلی وجود داشته باشد  ، در این صورت فایل maintenance. ممکن است فکر کند که هنوز عملیات معلق و یا به روزرسانی هایی وجود دارد که باید تمام شوند. این منجر به باقی ماندن فایل موردنظر می شود و هرگز خودش را از بین نمی برد.

علت این موردچیست؟ طبق تجربه این مورد وقتی اتفاق می افتد که در قسمت افزونه ها با هم و بصورت پشت سرهم و بدون فاصله چند افزونه را بروزرسانی کنید. وردپرس به طور پیش فرض به ترتیب به روزرسانی را انجام می دهد ، اما اگر حتی یک میلی ثانیه تأخیر در اتصال وجود داشته باشد ، این می تواند منجر به این مشکل ناگهانی شود ، و سایت در حالت تعمیر گیر می کند.

جلوگیری از گیرکردن وردپرس در حالت تعمیر

برای اینکه از این اتفاق جلوگیری کنید، می توانید از قسمت افزونه ها، بخش بروزرسانی در دسترس است افزونه های موردنظر را انتخاب و از قسمت کارهای دسته جمعی، گزینه به روزرسانی را انتخاب کنید.

با این کار وردپرس به ترتیب افزونه ها را به روزرسانی می کند و احتمال مشکل تداخل افزونه ها پیش نمی آید.

بهتراست که ابتدا یک افزونه را بروزرسانی کنید، سایت را بررسی کنید که مشکلی نیست و بعد افزونه بعدی را به روزرسانی کنید، بهمین ترتیب تمام افزونه ها را به روزرسانی کنید(فقط اگر افزونه های کش مثل WP ROCKET استفاده می کنید، بعد از هر به روزرسانی کش را خالی کنید تا با تنظیمات جدید سایت را بررسی کنید)

 

رفع گیرکردن سایت در حالت تعمیر

بعد از اینکه با این مشکل روبروشدید سریعا داخل هاست، جایی که وردپرس را نصب کرده اید، وارد شده فایل maintenance. را پاک می کنید. اگر از افزونه های کش استفاده می کنید، کش را خالی کنید.

 

کاری که معمولا من انجام می دهم این است که داخل هاست، از پوشه مربوط به افزونه که قصد بروزرسانی دارم یک فایل فشرده می سازم ، اگر بروزرسانی موفق بود که آن را پاک می کنم.

اگر مشکلی پیش آید، سریعا ابتدا فایل maintenance. را پاک کرده، سپس آن فایل فشرده را  اکسترکت میکنم تا افزونه به نسخه قبلی خود برگردد و بعد باحوصله خطایی که در هنگام بروزرسانی تولید شده و در error-log قرار دارد، را بررسی می کنم.

 

ساخت صفحه در حال بروز رسانی در وردپرس

چند روش وجود دارد که می توانید با آن اقدام به ساخت صفحه در حال بروز رسانی در وردپرس کنید، همینطور این صفحه را به گونه ای که با برند شما مطابقت بیشتری داشته باشد سفارشی کنید یا این صفحه به صورت دستی فعال کنید. همچنین می توانید پیام های سفارشی شده و بیشتری به بازدیدکنندگان و یا مشتریان خود نمایش دهید. به یاد داشته باشید که هرچه میزان بازدید شما در سایت بیشتر باشد ، اهمیت پیام رسانی و سفارشی کردن صفحه حالت تعمیر و نگهداری وردپرس از اهمیت بیشتری برخوردار می شود زیرا افراد بیشتری آن را مشاهده می کنند.

درضمن ممکن است برخی اوقات بخاطر تغییراتی که باید در سایت بدهید، نیاز باشد تا زمان زیادی سایت در حالت تعمیرباشد، اینجا صفحه تعمیر و نگهداری وردپرس اهمیت بیشتری پیدا می کند، گرچه بهتراست برای این کار از سایت آزمایشی استفاده کنید.

آموزش فعال کردن حالت تعمیر سایت در وردپرس

درصورتیکه بخواهید حالت تعمیر وردپرس را بصورت دستی فعال کنید، می توانید قطعه کدزیر را در فایل functions.php پوسته فعال قراردهید، البته بهتراست آن را در یک پوسته child قراردهید تا بعد از بروزرسانی پوسته، تغییرات موجود در functions.php از بین نرود.

Copy to Clipboard

بدین ترتیب این پیام فقط به افرادی که در سایت login نکرده اند به نمایش در می آید، و افرادی که واردشده اند می توانند به سایت یا کاربران مدیر می توانند به پیشخوان دسترسی داشته باشند.

البته در صفحه فوق فقط می توانید متن موردنظر را خود را قراردهید و هیچ سبک و ظاهر خاصی برای آن تعیین نشده است.

برای همین شما می توانید یک فایل maintenance.php در دایرکتوری wp-content مکانی که وردپرس را نصب کرده اید، ایجادکنید. البته باید شما بتوانید یا خودتان آن را آماده کنید، یا از افراد متخصص این کار کمک بگیرید یا روش بعد را امتحان کنید.

 

افزونه حالت تعمیر و نگهداری

همانطور که دیدید درصورتیکه بخواهید حالت تعمیروردپرس را بصورت دستی سفارشی کنید، نیاز به کمی کدنویسی نیاز دارید، اگر نتوانستید از روش بالا استفاده کنید می توانید از افزونه های Maintenance استفاده کنید.

افزونه WP Maintenance Mode

افزونه تعمیر وردپرس | maintenance mode

افزونه WP Maintenance Mode یکی از افزونه های موجود در مخزن وردپرس می باشد که تعداد دانلود بالایی را داشته است.این افزونه براحتی امکان ساخت صفحات تعمیر وردپرس را امکانپذیر می کند.

با نصب این افزونه فقط کاربران دارای سطوح بالا مثل مدیریت می توانند سایت را مشاهده کنند  و بقیه کاربران پیام حالت تعمیر و نگهداری را مشاهده می کنند. این افزونه در حالت وردپرس شبکه هم کار می کند.

این افزونه تابحال 700000 بار دانلودشده است و امتیاز 4.5 از 5 را به خود اختصاص داده است. شما می توانید این افزونه تعمیر و نگهداری وردپرس را از مخزن وردپرس دانلود کنید یا اینکه در قسمت افزودن افزونه از پیشخوان وردپرس نام آن را جستجو کنید و آن را نصب و فعال کنید.

ویزگی های افزونه  WP Maintenance Mode

  • امکان تغییر رنگ متن و پس زمینه
  • امکان قراردادن فرم اشتراک ، فرم تماس و تایمر
  • دارای قالبهای آماده صفحه فرود (landing)
  • پشتیبانی توسط هر قالبی
  • داشتن گزینه های مربوط به SEO با  HTTP header Response 503
  • می توانید برخی URL ها را از حالت تعمیر وردپرس حذف کنید ، این مورد به ویژه اگر URL ورود به وردپرس را تغییر داده باشید بسیار مفید است.

 

افزونه به زودی برمیگردیم وردپرس | Coming Soon Page & Maintenance Mode by SeedProd

روش دیگر استفاده از افزونه Coming Soon Page & Maintenance Mode ( کامینگ سون یا افزونه به زودی برمیگردیم وردپرس) می باشد.

افزونه Coming Soon Page & Maintenance Mode توسط جان ترنر در SeedProd ساخته شده و در سال 2011 راه اندازی شده است. در زمان نوشتن این مطلب ، آخرین به روزرسانی افزونه طی 2 روز گذشته انجام شده است. البته این افزونه نسخه پرمیوم و پولی هم دارد.

افزونه بزودی بر می گردیم وردپرس

این افزونه حداقل 700000 نصب فعال  و نرخ 5 از 5 ستاره دارد.  شما می توانید این افزونه ار مستفیم از مخزن وردپرس  در پیشخوان وردپرس نصب و فعال کنید.

ویزگی های افزونه افزونه به زودی برمیگردیم وردپرس (Coming Soon Page & Maintenance)

  • با هر قالب وردپرسی کار می کند و ریسپانسیو است.
  • به راحتی CSS و HTML را اضافه کنید
  • پشتیبانی از BuddyPress و سایت شبکه ای وردپرس

افزونه Slim Maintenance Mode

این افزونه افزونه جدیدی است که همان کاری که با کدنویسی گفته شده را برای شما انجام می دهد، بعد از نصب و فعال سازی، فقط کاربران با سطح مدیر می توانند سایت را مشاهده کنند. این افزونه را هم با جستجوی آن در قسمت افزونه ها، افزودن می توانید پیداکنید نصب و فعال کنید.

افزونه تعمیر وردپرس

  • سبک و ساده
  • بدون نیاز به تنظیمات پیچیده
  • پشتیبانی از هر قالبی
  • نمایش پیامی در پیشخوان وردپرس که حالت تعمیروردپرس فعال است
  • 503 HTTP header response
  • پشتیبانی افزونه های کش

افزونه Maintenance Mode

افزونه Maintenance Mode  ترکیبی است از افزونه ای سبک و حالت maintenance پیش فرض وردپرس. این افزونه کاملا رایگان از تابع wp_die و برای تغییر متن پیام صفحه تعمیر وردپرس از ویرایشگر استفاده کرده است.

افزونه حالت maintenance

این افزونه را جستحوی نام آن در مخزن وردپرس میتوانید نصب و فعال کنید.

  • سبک، ساده با تنظیمات بسیارکم
  • استفاده از ویرایشگر دیداری برای نوشتن متن پیام
  • مدیرسایت سایت را می تواند مشاهده کند و بقیه کاربران پیام را مشاهده میکنند.
  • 503 HTTP header response